biotechnologische STEM-wetenschappen.

De studierichting.

Biotechnologische STEM-wetenschappen is een wetenschappelijke studierichting uit de finaliteit doorstroom. Leerlingen krijgen een brede algemene vorming en een overwegend theoretische studie waarbij ze vooral aandacht besteden aan de levende materie en haar omgeving. Het specifiek gedeelte steunt op een algemene wetenschappelijke basis en focust zowel op chemie, biologie als op fysica. De STEM-vaardigheden komen duidelijk aan bod in de benadering van de wetenschappen met een biotechnologische insteek.

Leerlingprofiel.

Biotechnologische STEM-wetenschappen richt zich naar theoretisch sterke leerlingen met een bijzondere interesse in de natuurwetenschappen (chemie, fysica en biologie) en hun toepassingen binnen natuur en milieu zoals voeding, chemische en medische sector en recyclage. De leerlingen zijn theoretisch wetenschappelijk sterk maar kunnen deze kennis ook transfereren naar toepassingen. Ze verwerven tevens technische vaardigheden.

Lessentabel.

Basisvorming.

3e4e
Levensbeschouwelijk vak22
LO22
Nederlands44
Frans33
Engels33
Wiskunde + STEM44
Wetenschappen+ STEM22
Geschiedenis + Burgerschap22
Aardrijkskunde11
Artistieke expressie01

Specifiek gedeelte.

3e4e
Informaticawetenschappen10
Wetenschappen55
Project STEM-Engineering11

Vrije ruimte.

3e4e
BOOST Wiskunde / Nederlands / Frans11
Keuze: Sport / STEAM-Labo / Debat11

Meer info? Bekijk dit filmpje.

Wat in de derde graad?

In de derde graad kan je kiezen voor de studierichting Biotechnologische en Chemische STEMwetenschappen.

Vervolgopleidingen in het hoger onderwijs?

Geesteswetenschap

Natuurwetenschap:
Biotechniek, Farmaceutische wetenschappen, Industriƫle wetenschappen en technologie, Wetenschappen (Biochemie en biotechnologie, Biologie, Chemie), Biomedische wetenschappen / Biotechniek, Industriƫle wetenschappen en Technologie (Chemie), Gezondheidszorg

Sociale wetenschap:
Onderwijs